icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین مرسدس بنز، سوار بر موج جدید خودرو های شاسی بلند

مرسدس بنز، سوار بر موج جدید خودرو های شاسی بلند

comments 2 1394/2/13

تحریریه پردیس خودرو : محبوبیت خودروهای کراس اوور (مابین شاسی بلند و کوتاه) تبدیل به یک پدیده در آمریکا شده است اما تولید کنندگان خودروی لوکس آلمانی به سرعت بازار این دست خودرو ها را به دست گرفته و این مدل خودرو ها را به بازارهای جدید مثل چین و همینطور اروپا صادر میکنند. وولف کروز، که مسئول بخش خودرو های اسپورت و شاسی بلند مرسدس بنز است، بر این باور است که بازار خودرو های شاسی بلند نه تنها رو به رشد است بلکه در حال تجزیه شدن به زیر مجموعه هایی است که نیاز ها و سلیقه های خاص را تحت پوشش قرار میدهد.

در نتیجه، بخش تولیدات شاسی بلند مرسدس بنز مملو از مدل های جدید شده و اکنون حتی برای این که مشتری ها بتوانند بهتر مشخصات خودرو را بشناسند و محصول تولیدی متناسب با سلیقه خود را پیدا کنند، یک فهرست از واژگان فنی مربوط به این خودروها وجود دارد.

موج آمریکایی

به گفته کروز، تمایل به خرید خودرو های شاسی بلند از آمریکا شروع شده است. به گفته وی کلاس M که اولین خودروی تولید شده در کارخانه مونتاژ الاباما نیز بود مرسدس بنز را به یکی از اولین تولید کننده های این بخش تبدیل کرد. وی محبوبیت خودرو های شاسی بلند را به بالا بودن صندلی ها، راحتی در سوار شدن، فضای صندوق عقب و این که دارندگان این خودرو میتوانند همه جا بروند نسبت میدهد.

با افزایش روز افزون محبوبیت این خودرو ها، انتظارات مردم از این رده از خودرو ها تغییر کرده است. به گفته کروز، علاوه بر بالا بودن کارایی، این حس که شما میتوانید هرجایی بروید و احساس امنیت نیز داشته باشید فاکتور مهمی است.  اکنون بخش خودرو های شاسی بلند دارای استعداد ارائه بیش از این ها نیز هست. علاوه بر موارد ذکر شده، افراد برای انتخاب خودروی خود سلیقه های مختلف نشان میدهند که رانندگی اسپورت و سبک خاص خودرو نیز از فاکتور های مهم آن است. هیچ کس یک شاسی بلند زشت را نمیخرد. افراد به ظاهر، حسی که خودرو به آنها میدهد و بوی خاصی که اتاق خودرو دارد نیز اهمیت میدهند.

برنامه جدید برای نامگذاری

مطالب فوق ذکر، منجر به تولید خودرو های کراس اوور لوکس شده که شامل نمونه های مرسوم تر مثل کلاس G بزرگ  تا GLE کوپه که دارای سبک کوپه 4 در روی شاسی نیمه بلند است میشود. اضافه شدن GLE و GLE کوپه که جایگزین ML در این رده شده اند، بخشی از یک برنامه طولانی مدت برای معقول تر کردن قرارداد های نامگذاری محصولات شاسی بلند و همگام سازی آن ها با نام های ارائه شده در این بخش است.

به گفته کروز نام این خودرو ها با G  شروع میشود که پدر بزرگ (grandfather) شاسی بلند های مرسدس است و GL مدل بعدی بوده و معادل با کلاس S است. بعد از آن GLE قرار دارد که همتای کلاس E سایز متوسط ، GLC های کوچک و بعد از آن GLA است.  

در حالی که بسیاری از خودروهای کراس اوور دارای ساختاری مدرن و یک تکه، متشکل از شاسی و بدنه بوده و از معماری ساده ای بهره میبرند، کلاس G همچنان دارای طراحی سنتی بدنه روی شاسی است که طی 35 سال گذشته تغییر کمی داشته است. این خودرو به حدی پرطرفدار است که به گفته کروز مرسدس برنامه ای برای تغییر این فرمول ندارد.

به گفته کروز، هدف تولید کلاس M جایگزین کردن آن با کلاس G بود اما اکنون ما نسل سوم کلاس M را داریم و هنوز هم همان کلاس G را میسازیم. با وجود  تغییرات کمی در این خودروی بزرگ قرار است ایجاد شود، ظاهر اولیه آن باقی خواهد ماند. به گفته کروز این خودرو باید دارای ظاهر خوب و قوی باشد در غیر این صورت یک شاسی بلند نخواهد بود. وجود ناموزونی ظاهری که بخشی از خصوصیات این خودرو است باید در طراحی آن وجود داشته باشد.

مرسدس شاسی بلند

محبوبیت خودرو های کراس اوور و موفقیت مرسدس در این بخش، بر توانایی تولید کننده آلمانی برای داشتن تصویر مناسبی جهت تولید موفقیت آمیز این محصول استوار است. به گفته کروز، خود برند یک نقش مهم را بازی میکند. برند، بخشی از خصوصیات خودرو است. ژن مرسدس، که شامل راحتی و امنیت میشود نقش مهمی را بازی میکند. خود برند یک تصویر را در ذهن مردم میسازد. البته این انتظارات باید در تمامی محصولات بدون توجه به رده خودرو، براورده شود.

 

 

user-img

نویسنده :

comments 2 1394/2/13
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

مسعود قنبری 1394/2/14
16:19:42

مرسدس بنز همیشه یه سر و گردن از خودروهای مشابهش بالاتره

مسعود قنبری 1394/2/14
16:19:36

مرسدس بنز همیشه یه سر و گردن از خودروهای مشابهش بالاتره

مطالب مرتبط