icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین آشنایی با محصولات برقی ایران خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودروی ایران

آشنایی با محصولات برقی ایران خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودروی ایران

comments 0 1402/8/26

ایران خودرو، سایپا، کرمان موتور و چند شرکت دیگر، هم‌اکنون در نمایشگاه فناوری خودروی تهران حضور دارند تا مدل‌های جدید برای بازار کشورمان را معرفی کنند. این محصولات، تمام برقی، هیبرید و پلاگین هیبرید هستند.در این مقاله نگاهی به غرفه ایران خودرو خواهیم انداخت.

ایران خودرو شاین مکس هیبرید

اواخر تابستان امسال خبر از واردات شاین مکس هیبرید توسط ایران خودرو رسید؛ درحالی‌که مدل بنزینی هنوز در بازار دیده نمی‌شود. نسخه‌ی هیبرید از نظر قدرت و گشتاور، تفاوت چندانی با شاین مکس تمام بنزینی ندارد؛ اما طبیعتا مصرف سوخت کمتر فراهم می‌کند.

ایران خودرو شاین مکس هیبرید با پیشرانه ۱/۵ لیتر توربو و موتور برقی، ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل همراه گیربکس eCVT سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه و نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت شاین مکس هیبرید، ۴ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. قیمت این خودرو در بازار چین، ۱۸ هزار دلار است.

ایران خودرو تارا برقی

ایران خودرو تارا برقی

حدود ۲ سال از رونمایی تارا برقی گذشته و این محصول با وجود هزینه سنگین برای ایران خودرو، هنوز به مرحله‌ی تولید انبوه و سفارشی‌سازی نرسیده است. حالا با حضور این محصول در نمایشگاه تحول صنعت خودرو ایران، خبر از عرضه‌ برای عموم مردم شنیده می‌شود. از نکات عجیب تارا برقی، نصب قاب فلزی برای مسدودسازی جلوپنجره است که شدیدا توی ذوق می‌زند.

تارا برقی در دو تیپ فنی با قدرت‌های ۱۳۴ و ۱۶۱ اسب بخار، گشتاور ۲۰۰ و ۳۰۰ نیوتن‌متر خواهد داشت.  سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودروهای نیز به ترتیب، ۱۵ و ۹  ثانیه اعلام شده است. توان پیمایش دو نوع تارا برقی، ۲۰۰ و  ۳۰۰ کیلومتر خواهد بود. دیگر اطلاعات منتشر شده در ادامه مطلب قابل مشاهده هستند.

ایران خودرو ری را برقی

ایران خودرو ری را برقی

کراس‌اور الکتریکی ایران خودرو، چند ماه پیش رونمایی شده بود اما برای نمایشگاه، بدنه‌ی تکمیل شده و اطلاعات جدید ارایه داد.  هنوز مشخص نیست ساخت این خودرو با همکاری شرکت‌های چینی به اتمام رسیده یا حاصل جمع  قطعات برندهای مختلف خارجی توسط مهندسان ایرانی است؛ اما مسئولان ایران خودرو از تولید انبوه ری‌را برقی، خبر می‌دهند.

ری را الکتریکی از باتری ۵۳ کیلووات ساعت استفاده می‌کند و توان پیمایش ۴۰۰ تا ۴۲۰ کیلومتر دارد. ظاهرا مدل ری‌را با  قدرت ۸۰ تا۱۶۰ اسب بخار تولید خواهد شد که گشتاور ۱۵۰ تا ۳۰۰ نیوتن‌متر خواهد داشت. ظاهرا ارقام ذکر شده، قدرت و گشتاور هنگام رانندگی عادی و شتاب‌گیری ناگهانی (لحظه‌ای) هستند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر ری‌را برقی، ۹ ثانیه خواهد بود. مهندسان ایران خودرو امیدوارند با نصب شارژرهای DC در شهرهای مختلف ایران، زمان تکمیل ظرفیت باتری ری‌را به ۳۰ دقیقه برسد.

قیمت و زمان‌عرضه‌ی ایران خودرو ری را برقی هنوز مشخص نیست. نسخه‌ی به نمایش درآمده از این محصول، نمایشگرهای بزرگ و پیوسته روی داشبورد دارد تا امکانات بیشتر نسبت به ری‌را معمولی ارایه کند.

user-img

نویسنده :

گروه خودرویی

comments 0 1402/8/26
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
مطالب مرتبط