icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین بررسی مشخصات فنی خودروی تیگوان

بررسی مشخصات فنی خودروی تیگوان

comments 2 1396/10/17

پردیس خودرو:شرکت فولکس واگن و زیر مجموعه هایش یکی از پرفروشترین خودورسازهای جهان پس از تویوتا بوده از همین رو فولکس واگن در تمامی سگمنت بدنبال سهم بیشتری از بازار فروش می باشد. یکی از این سگمنت خودروهای SUV کوچک می باشد که چند سالی است که در میان خریدارن خودرو محبوب و پرفروش شده است.

 

بهتر است بخوانید:

ماموت خودرو نسخه جدید تیگوان را عرضه نموده است.برای مشخصات فنی این خودرو اینجا کلیک کنید.

 

خودروی فولکس واگن  تیگوان

 

 

فولکس واگن تیگوان کوچکترین شاسی بلند خانواده فولکس واگن دارای رقبایی چون تویوتا راو 4 ،هیوندای سانتافه و هوندا CR-V می باشد.قیمت این خودرو از 23000 دلار به بالا شروع می شود که در مقایسه با رقبای خود کمی بیشتر  بوده که این منطقی به نظر می رسد چون شما با پرداخت این پول یک خودروی با برند آلمانی خریداری خواهید کرد.

 

خودروی فولکس واگن  تیگوان

طراحی خارجی:

چراغهای زاویه دار جلو به همراه جلو پنجره این خودرو که دارای دو خط موازی از جنس کروم می باشد حاکی از امضای همیشگی فولکس واگن در طراحی خودروهایش می باشد بطوریکه با اولین نگاه متوجه خواهید شد که این خودرو از محصولات فولکس واگن می باشد.سپر های بزرگ  به همراه برجستگیهای روی گلگیر ها چهره عضلانی  و جسور به این خودرو داده است.بطور کل باید گفت که چهره خودرو اسپرت و جوان پسندانه می باشد.

 

خودروی فولکس واگن  تیگوان

 

طراحی داخلی :

طراحی داخلی خودرو بر عکس ظاهر تیگوان بسیار ساده و معمولی بوده که  این زبان طراحی در اکثر محصولات فولکس واگن مشترک می باشد.فضای داخلی این کراس اوور کوچک مناسب بوده بطوریکه براحتی 5 نفر بزرکسال می توانند براحتی در این خودرو بنشینند. البته فضای پا صندلی عقب 909 میلیمتر بوده که از رقبای خود مانند هوندا CR-V با فضایی معدل 973 کمتر بوده که این مهم از نقاط ضعف تیگوان می باشد.صندلهای ردیف عقب قابلیت تا شوندگی دارندو این امکان را می دهد درصورت نیاز به حمل اساسیه بزرگ بتوان از آن استفاده کرد.همچنین درب قسمت بار عقب خودرو بسیار عرض تر از رقبای خودبوده که استفاده از فضای بار را راحتتر می کند.

روکش صندلیها از جنس چرم V-TEX بوده که از کیفیت بالایی برخودار بوده و متریال بکار رفته در جلو داشبورت و روکش درب ها نیز بسیار با کیفیت می باشند.

 

خودروی فولکس واگن  تیگوان

 

خودروی فولکس واگن  تیگوان

 

خودروی فولکس واگن  تیگوان

 

خودروی فولکس واگن  تیگوان

 

خودروی فولکس واگن  تیگوان

پیشرانه خودرو

پیشرانه تیگوان یک موتور 4 سیلندر توربو شارژر دار با توان خروجی 200 اسب بخار و گشتاوری معادل 280 نیوتن بر متر می باشد که وظیفه انتقال قدرت به چرخها توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک که دارای سه حالت تیپ ترونیک ،اسپرت و داینامیک شیفت می باشد ،گذارده شده است.

تیگوان بصورت استاندارد قدرت را به چرخهای جلو انتقال می دهد .البته در صورت نیاز توسط یک دیفرانسیل 4Motion قدرت به هر چهار چرخ انتقال پیدا می کند و به اصطلاح AWD می گردد.

مصرف سوخت تیگوان یکی از نقاط ضغف این خودرو می باشد زیرا در تست شهری مصرف تیگوان معادل 11.5 لیتر و در تست شهری برابر با 9 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد. این مقدار برای یک شاسی بلند کوچک کمی زیاد خواهد بود.

 

خودروی فولکس واگن  تیگوان

 

امکانات رفاهی و ایمنی:

تیگوان بصورت استاندارد دارای امکانات بسیاری از قبیل صندلی راننده تنظیم‌شونده در ۸ جهت، گرم‌کن صندلی‌های جلو، شیشه پرایوسی، گرم‌کن آب‌پاش شیشه جلو، سرویس‌های Car-Net و چرخ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی ، هشدار اتوماتیک تصادف، دستیار جاده‌ای، مکان‌یابی خودروی سرقت شده می باشد.

 

خودروی فولکس واگن  تیگوان

 

رانندگی با تیگوان:

شتاب تیگوان با نوجه به پیشرانه فوق مناسب و قابل قبول می باشد. موتور  تیکوان در دورهای بالا آرامش خود را حفظ می کند و صدایی ناهنجاری از آن بگوش نمی رسد .این خودرو در سر پیچ چسبندگی فوق العاده ای دارد  و رانندگی با آن در جاده های کوهستانی لذت بخش می باشد.

دیفرانسیل 4Motion تیگوان عملکرد فوق العادهای دارد که در صورت انتخاب حالت 4 چرخ متحرک ،قدرت موتور را با توجه به میزان کشش بین چرخهای عقب و جلو تقسیم می کند.

خودروی فولکس واگن  تیگوان

 

بطور کلی تیگوان یک خودروی اسپرت و هیجان انگیز در بین کراس اور های کوچک بوده و رانندگی نرم به همراه هندلینگ مناسب این خودرو از مشخصه این خودرو می باشد. فضای داخلی تیگوان برای خانواده های پر جمعیت بسیار مناسب خواهد بود.

پس شما اگر هنوز جوان هستید و دارای خانواده می باشید این خودروی می تواند یکی از گزینه های شما باشد.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار صنعت خودری ایران و جهان  و پیوستن به  کانال اختصاصی تلگرام  پردیس خودرو اینجا کلیک کنید.

کانال تلگرام

 

user-img

نویسنده :

comments 2 1396/10/17
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

اصغر 1396/5/19
9:27:0

حالا قیمتش چنده؟

مولود رحیمی کاشی 1394/2/26
9:5:41

خریدار خودروی تیگوان

مطالب مرتبط